Jong talent van NOLIKO Maaseik toont fraai verweer tegen sterke Polen

Dinsdag 14 februari '17 om 18u00 Zaksa Kedzierzyn (POL) - NOLIKO Maaseik 3-0 (25-23 25-19 25- ) - scouting

Een zwaar gehavend NOLIKO Maaseik heeft in Polen een logische 3-0-nederlaag geïncasseerd bij de ongenaakbare groepsleider ZAKSA Kedzierzyn-Kozle: 25-23, 25-19 en 25-21. Geen verrassing, want de ploeg van Red Dragon Sam Deroo had twee maanden geleden in Maaseik al het zelfde resultaat laten optekenen en in Polen moest coach Castellani een piepjonge groep op het veld sturen. Die deed het bij momenten verre van onaardig.

Maar hun enthousiasme volstond niet om de Poolse kampioen te bedreigen. Die verzekerde zich zo van de groepswinst in poule A, Maaseik blijft vierde en zag zo zijn laatste kans op kwalificatie voor de play-offs teloorgaan. Over twee weken, op 1 maart, volgt de slotmatch thuis tegen Dinamo Moskou.

Set 1: 25-23 NOLIKO Maaseik startte in een onuitgegeven opstelling, want coach Castellani moest naast kersvers vader Jelte Maan ook zijn spelverdeler Brano Skladany langs de kant laten met een zware pinkblessure. Daardoor kregen de jonge Pool Nikodem Wolanski aan de pass en Taavi Nömmistu op de hoofdaanval de volle verantwoordelijkheid.

De eerste twee punten waren Belgische killblocks: Deroo voor de Polen, Colson voor de Maaseikse gasten. Maar lang hielden de roodhemden niet stand. Middenmannen Wisniewski en Bieniek assisteerden Deroo in het block, Nömmistu, Bruno en Rychlicki sloegen zich erop te pletter: 11-5.  Colson en Vigil wezen dan de weg en NOLIKO Maaseik hield even gelijke tred met de Polen: 16-10.

Meer zelfs, Colson met zijn derde block, Rychlicki en de puik ingekomen Anders Mol kropen almaar dichterbij: 20-17, 22-20 en zelfs 23-22. Helaas, bij 24-23 nam Bruno net iets te veel risico bij zijn opslag. Out en 25-23.

Set 2: 25-19 Met opnieuw Nömmistu in de basis moest NOLIKO Maaseik opnieuw de wet van de sterkste ondergaan bij het begin van de tweede set. Opposite konarski schoot uit zijn krammen voor 8-4, het grootste weerwerk kwam van Alejandro Vigil. Ondanks veel jeugdig enthousiasme en een ace kreeg Wolanski de remonte ditmaal niet op gang. Bij 16-9 dreigde een zware setstand. Vigil en Nömmistu pruttelden nog even tegen tot 16-12, maar het Poolse slotoffensief bleek er te veel aan: 25-19.

Set 3: 25-21 Maaseik wilde zich geen driemaal laten ringeloren van bij de start en ‘youngsters’ Mol en Rychlicki gooiden nu alle schroom af. Tot 9-8 hielden ze gelijke tred, Vigil en Colson staken een handje toe in het midden. Tot bij 9-8 Buszek met een opslagraket op de lijn enige ruimte creëerde voor Kedzierzyn: 13-10 en 21-15. Colson kroonde zich met zijn zesde killblock tot de beste blokkeerder van de match en Wolanski milderde nog tot 23-20, maar de NOLIKO-baby's, zoals Castellani zijn jongens voor deze campagne noemde, moesten zich logischerwijs gewonnen geven. Met 25-21 hadden ze evenwel opnieuw een verdienstelijke score op het bord gezet.

ZAKSA Kedzierzyn: Toniutti, Deroo 9, Wisniewski 4, Buszek 9, Konarski 8, Bieniek 12. Libero: Zatorski.
Kwamen in: Pajak, Witczak 4, Semeniuk 6, Maziarz, Banach.

Noliko MAASEIK: Wolanski 7, Colson 8, Bruno 7, Rychlicki 15, Vigil 8, Nömmistu 2. Libero: Santucci.
Kwamen in: Bontje, Mol 1, Dumont.

Print-vriendelijke versieStuur naar een vriendPDF versie

Powered by HostYou - Webbuilding & Design by ZuPP - Mastered by MVe/PMa - Engineering by Co-Ko - Copyright © 2021

Volleybalclub GREENYARD Maaseik

Sportlaan 10 - 3680 Maaseik