NOLIKO Maaseik gaat strijdend ten onder in bekerfinale

Sportpaleis Antwerpen – zondag 12 februari 2017 om 14u00 Knack Roeselare - NOLIKO Maaseik 3-0 (25-19 25-23 26-24)

Eindelijk. Na drie jaren afwezigheid waren de rode NOLIKO-kleuren weer present op de bekerfinale. Voor het eerst ook in het Sportpaleis van Antwerpen waar meer dan 10.000 volleyballiefhebbers op af kwamen.

Set 1: Een  aftastend begin van twee ploegen: weinig risico’s in het spel en een gelijk opgaande score (8-7). Na de eerste TTO rukte Roeselare zich los van Maaseik (8-12) en kon deze kleine kloof behouden tot aan de tweede onderbreking (12-16). Er kwam weinig druk van NOLIKO en de routine van Roeselare kwam bovendrijven  (13-20). De mooiste rally uit de eerste set ging evenwel naar NOLIKO. Na vier maal verdedigen bracht de vijfde blok op Tuerlinckx de puntwinst. Setwinst voor Knack na een gemiste service van Jelte Maan (19-25).

Set 2: Bliksemstart van Knack in de tweede set, maar NOLIKO kwam vlot terug.  Een eerste break bij 6-8. Het werd vanaf dan het verwachte vechtvolleybal: strijd om ieder puntje met regelmatig balwisselingen om van te snoepen. Tweede TTO bij 14-16. Coach Castellani greep in bij 17-19. Maar de West-Vlaamse machine ging verder op routine en maakte de klus af met 23-25: 0-2.

Set 3: NOLIKO Maaseik liet de achterstand in sets niet aan het sporthart komen: dadelijk een 3-8 voorsprong in de derde herneming en dat bracht Roeselare duidelijk van stuk: coach Rousseaux moest bij 7-15 twee spelers wisselen hetgeen aanvankelijk weinig zoden aan de dijk bracht maar uiteindelijk de achterstand wegwerkte (21-21). Twee mooie acties van Martijn Colson zorgden voor een eerste setbal maar Roeselare stelde gelijk en kreeg een eerste matchpunt: 24-26 en bekerwinst voor Roeselare.

NOLIKO Maaseik: Maan, Skladany, Vigil, Bruno, Rychlicki, Bontje, Santucci.
Kwamen in: Mol, Wolanski, Colson

Knack Roeselare: Tuerlinckx, D’Hulst, Coolman, Dejonckheere, Verhanneman, Fornes, Orczyk.
Kwamen in: Trinidad, Claes

Print-vriendelijke versieStuur naar een vriendPDF versie

Powered by HostYou - Webbuilding & Design by ZuPP - Mastered by MVe/PMa - Engineering by Co-Ko - Copyright © 2021

Volleybalclub GREENYARD Maaseik